plStyle.pl

Realistyczna woda

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Tutorial przedstawiający jak wykonać na zdjęciu realistyczny efekt tafli wody. Poniższy tutorial jest przeznaczony dla osób średniozaawansowanych, które mają już pewne pojęcie o Photoshopie i orientują się w narzędziach. Niektóre podstawowe kroki zostały tu pominięte.

1. Displacement map

Tworzymy obrazek w dużej rozdzielczości aby nasze fale nie były duże.
Tworzymy nowy obrazek o rozmiarach: 1000px szerokości i 2000px długości w trybie RGB.
Teraz przechodzimy do menu: Filter > Noise > Add Noise i ustawiamy:

Amount: 400%
Distribution: Gaussian
Monochromatic

Zatwierdzamy OK.

Przechodzimy teraz do menu Filter > Blur > Gaussian Blur i ustawiamy radius 2,0 px.

Przejdźmy do zakładki Channels i wybierzmy kanał Red a następnie Filter > Stylize > Emboss z następującymi parametrami:
Angle: 180°
Height: 1 pixels
Amount: 500 %
Zatwierdzamy OK i przechodzimy na kanał Green. Wykonujemy następujący zabieg: Filter > Stylize > Emboss z następującymi parametrami:
Angle: 90°
Height: 1 pixels
Amount: 500 %

 

Przechodzimy do zakładki Layers i dwukrotnie klikamy w celu jej odblokowania do edycji. Pomniejszamy obrazek lupą i z menu wybieramy: Edit > Transform > Perspective


Dolną krawędź rozciągamy do 600%, zatwierdzamy, klikamy [CTRL] [A], a później [CTRL] [SHIFT] [T] operacja ta zaznaczy obrazek i ponowi transformacje.



Teraz należy skadrować nasz obrazek za pomocą narzędzia Crop Tool, po wybraniu tego narzędzia i góry okna w pasku należy wpisać szerokość 1000px i długość 1000px,

 


a następnie użyć Crop Tool.




Przechodzimy na kanał Red i wciskamy na klawiaturze [Q] Quick Mask Mode, następnie wybieramy gradient liniowy z białym kolorem i czarnym, wypełniamy nim maskę z dołu ku górze.

 

 


Mając utworzony gradient ponownie wciskamy [Q] w celu pozbycia się maski i wypełniamy powstałe zaznaczenie kolorem szarym o kodzie: #808080.

 

 

Pozbywamy się zaznaczenia.


Przechodzimy teraz na kanał Green wciskamy [Q], wypełniamy gradientem, ale w taki sposób aby niewielka część górna obrazka była odsłonięta. Pozbywamy się maski, tak jak wyżej i wypełniamy tym samym szarym.

 

 

Wyłączamy widoczność kanału Blue i przechodzimy do widoku warstw.

 

 

Utworzoną mapę zapisujemy jako plik .psd z zachowaniem Maximize Compatibility.


2. Tworzymy powierzchnię wody

Otwieramy zdjęcie.


Powielamy warstwę, następnie tworzymy z niej odbicie lustrzane: Edit > Transform > Flip Vertical.
Zaznaczamy połowę obrazka i wciskamy [DELETE],

 


klikamy na uciętą warstwę z wciśniętym przyciskiem [CTRL] w celu zaznaczenia. Tworzymy nową warstwę pomiędzy warstwą tła a ucietą warstwą i wypełniamy zaznaczenie kolorem: #00466a. Przechodzimy do uciętej warstwy a następnie z menu: Layer > Layer Mask > Reveal All, wybieramy liniowy gradient z kolorem czarnym i białym i wypeniamy w następujący sposób:

Porada: w celu podejrzenia maski należy na nią kliknąć z wciśniętym klawiszem [ALT].


Kliknij teraz na maskę warstwy z wciśniętym przyciskiem [CTRL]
Należy także zablokować niewidoczne piksele.

 


Przechodzimy do menu Filter > Blur > Motion Blur i ustawiamy Angle 90 stopni, Distance na 20px, zatwierdzamy OK. Ponownie stosujemy ten filtr, w tym celu wciskamy [CTRL] [F]. Odblokowujemy przezroczyste piksele i pozbywamy się zaznaczenia. Z wciśniętym [CTRL] klikamy w miniaturę warstwy i przechodzimy na maskę. Z menu wybieramy Filter > Disort > Displace, ja użyłem następujących parametrów:
Horizontal Scale: 50
Vertical Scale: 100
Należy pamiętać aby rozmiar pierwszego był połową drugiego.

Teraz poprawiamy kontrast i odbicie, wybieramy z menu:
Image > Adjutment > Brightness/Contrast i ustawiamy jak na obrazku:

 


Z wciśniętym przyciskiem [CTRL] klikamy na warstwy poza warstwą tła i wciskamy [CTRL] [E] w celu scalenia warstw. Następnie klikamy na powstała warstwę z wciśniętym [CTRL], a następnie [SHIFT] [CTRL] [I], a później [ALT] [CTRL] [D], wpisujemy wartość 5 i zatwierdzamy ok. Teraz trzykrotnie wciskamy klawisz [DELETE], pozbywamy się selekcji i scalamy nasze warstwy [CTRL] [E], wybieramy z menu: Image > Adjustment > Levels, a tam wciskamy Auto i zatwierdzamy ok.

Teraz możemy podziwiać nasze jeziorko.

źródło: helPS.pl

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Ostatnie komentarze

  • Gry online - przegląd portali z grami

    Loki 27.01.2018 21:51
    Ciekawe gry są na grywacz.pl

    Czytaj więcej...

     
  • Programy graficzne warte rozważenia 2017/2018

    Kari 07.12.2017 10:24
    Flash niby umarł a w sieci jest go jeszcze bardzo dużo, gry w HTML5 do piet nie dorastają produkcjom ...

    Czytaj więcej...

     
  • Letnie zdjęcie

    ogolny 03.11.2017 20:47
    ogólnie dobrze, tylko bez kształtów lepiej.

    Czytaj więcej...

     
  • Letnie zdjęcie

    Valdi 28.10.2017 17:52
    po prostu jako efekt zniszczen starego zdjecia - nie widziałeś nigdy takich ?

    Czytaj więcej...

     
  • Letnie zdjęcie

    Moder 31.07.2017 07:28
    jakie kształty?

    Czytaj więcej...

     
  • Letnie zdjęcie

    Misiek 30.07.2017 23:09
    Tak się zastanawiam... Te kształty czemu mają służyć?

    Czytaj więcej...

     
  • Letnie zdjęcie

    mru 27.07.2017 11:54
    efekt daje radę ale te białe plamy wyglądają jak zacieki emalii

    Czytaj więcej...

     
  • Letnie zdjęcie

    Magda 01.04.2017 10:11
    Bardzo fajny tutorial. Kształty moim zdaniem niepotrzebne, ale cała reszta bardzo przydatna.

    Czytaj więcej...

     
  • Letnie zdjęcie

    Malenee 13.01.2017 23:17
    prosze o instrukcje w języku polskim

    Czytaj więcej...

     
  • Ork fanem pilki ?;)

    lol 08.10.2016 13:14

Please publish modules in offcanvas position.